معرفی یک رژیم جدید و جالب

معرفی یک رژیم جدید و جالب

برخی از پیروان این رژیم، مدعی‌اند که ظرف مدت کوتاهی توانسته‌اند وزن قابل‌توجهی کم کنند و از این موضوع، خوشحال هم هستند در حالی که کاهش وزن‌های کوتاه‌مدت، بدون کنترل و شدید، می‌تواند باعث بروز عوارض خطرناکی مانند تشدید بیماری کبد چرب یا ایجاد اختلال در آنزیم‌های کبدی شود.

رژیم ۵:۲ ! خیلی از ما تا به حال نام این رژیم را نشنیده‌ایم اما طرفداران رژیم‌های غذایی مختلف و آنهایی که اهل رژیم‌های مستمر و به قول خودشان سخت نیستند، با آن آشنایی کاملی دارند. رژیم ۵:۲، یکی از جدیدترین انواع رژیم‌های غذایی است که برای اولین بار بین انگلیسی‌ها رواج یافت و کم‌کم به تمام کشورهای اروپای غربی و آمریکا راه یافت. شعار «سرعت و سادگی» که این رژیم خاص غذایی یدک می‌کشد، باعث شده است که طرفداران زیادی در بین مشاهیر جهان هم پیدا کند.

جنیفر لوپز (خواننده)، میراندا کِر (مدل) و دام جولی (کمدین)، از چهره‌های مشهوری هستند که درباره این رژیم غذایی نوظهور تبلیغ کرده‌اند. اگر می‌خواهید با ویژگی‌ها، مزایا و معایب این رژیم بیشتر آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.

کتاب رژیم ۵:۲ با شعار «شما می‌توانید زندگی‌تان را در سال ۲۰۱۴ تغییر دهید» وارد بازار کتاب انگلستان شد و خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه تغذیه تبدیل شد. سادگی، انعطاف‌پذیری و آزادی در عین حفظ پول و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف، تنها با ۲ روز رژیم در هفته، مهم‌ترین ادعای مطرح‌شده در این کتاب است. هرچند که در این کتاب، نکته‌های زیادی درباره سلامت‌بخش بودن این رژیم مطرح شده، اما واقعیت این است که شواهد علمی چندانی برای اثبات این مدعیات ارائه نشده است.

کافی است هفته‌ای دو روز رژیم بگیرید!

رژیم ۵:۲، یک رژیم غذایی هفتگی است که براساس آن، خانم‌ها می‌توانند ۲ روز از هفته را فقط ۵۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت کنند و در ۵ روز باقی‌مانده هفته، بدون محدودیت و هر چقدر که دلشان خواست، غذا بخورند. محدودیت غذایی ۲ روز هفته برای آقایان، ۶۰۰ کیلوکالری است. بسیاری از ابداع‌کنندگان این رژیم بر این باورند که ایجاد نکردن محدودیت‌های طولانی‌مدت در خورد و خوراک، باعث می‌شود تا فرد بتواند برای مدتی طولانی از این رژیم غذایی پیروی کند و وزنش را تا حد ایده‌آل پایین بیاورد یا حتی ثابت نگه‌دارد. سفیده تخم‌مرغ آب‌پز، سوپ‌های رقیق، سبزی‌های خام، چای و قهوه تلخ، مقداری کمی از گوشت‌های بدون چربی و بخارپز یا تنوری مانند گوشت سینه مرغ یا ماهی و آب، جزو خوراکی‌های کم‌کالری‌ای هستند که می‌توان در ۲ روز کم‌کالری مصرف کرد. انتخاب نوع و حجم غذاهای ۵ روز باقیمانده هفته هم با خود فرد خواهد بود.

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.